آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر

آخرین مراحل ساخت ضریح عسکریین در قم به روایت تصویر

ضریح حرم مطهر امامین عسکریین در شهر مقدس قم در مراحل پایانی قرار دارد که به زودی برای نصب به سامرا ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم لاجوردي مدير پروژه ساخت ضريح مقدس عسكريين گفت: كار ساخت اين ضريح مقدس حدود سه سال است كه شروع شده و تا به حال حدود نود درصد كار ساخت آن به اتمام رسيده است و سعي داريم كار ساخت اين ضريح مقدس را امسال به پايان برسانيم.
مدير پروژه ساخت حرمين عسكريين ادامه داد: نقره خالص درجه عالي موجود در بازار از ديگر موادي است كه در ساخت اين ضريح حدود چهار تن و نيم استفاده شده است. همچنين يك تن و صد كيلو گرم مس و ۶۰ تا ۷۰ كيلو طلا نيز در ساخت اين ضريح استفاده شده است.
وي در تشريح مراحل ساخت اين ضريح مقدس به پايگاه اطلاع رساني حج گفت: تقريبا ساخت ضريح از جمله قلم زني و آبكاري با طلا تمام شده و كارهاي هنري جزئي باقي مانده است. آبكاري خطوط بعد از اتمام كار ميناكاري آغاز خواهد شد. يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين ضريح سقف معرق كاري شده است و سقف اين ضريح با نقوش زيبا و هنري معرق كاري شده است.
عكس: احمد ظهرابي




نظرات کاربران